پسته از خوشمزه ترین آجیل های ایران و دیگر نقاط جهان است .این آجیل را هم به صورت خام و هم به صورت خشکبار مصرف می کنند.

ارقام پسته ایران درشت ،بلند،گرد هستند که هر کدام باز تقسیم می شوند .نوع درشت آن کله قوچی و نوع بلند آن احمد آقایی و اکبری و همچنین نوع گرد آن فندقی هست .حال باید هر کدام از انواع مختلف را به درستی بشناسیم تا در مورد خرید و نحوه استفاده بتوانیم آن راحتتر و بهتر آشنا باشیم .ما نوع پسته آمریکایی و پسته ترک را نیز داریم که برای شناخته شدن و تفکیک و هنگام خرید آنها از پسته ایرانی بهتر است در مورد قیافه و رنگ و بوی هر کدام نکاتی را بدانیم .پسته ها از لحاظ فرآوری کردن به انواع مختلف تقسیم می شوند :پسته برشته ساده ،پسته برشته و نمکی ،پسته چاشنی زده ،پسته شکسته با دستگاه.انواع مختلف پسته هستند .با این که دسته چاشنی زده بسیار خوشمزه است ولی سالم ترین نوع پسته در هنگام خرید بسته برشته بدون افزودنی است .

پسته که بهترین و به یکی از مقوی ترین هاست و ویتامین cدارد و ضرری که دارد نسبت به خواص هیچ است و به جای اینکه چیپس و پفک مصرف داشته باشیم و هزینه ای که برای اینها بکنیم ،صرف خرید پسته و بادام و آجیل کنیم. و چرا که بهترین پسته دست ما ایرانی هاست و از خوردنش پشیمون نخواهی شد.

در حال حاظر پسته یکی از گرانترین محصولات خشکبار های ایران است.بعضی فروشنده ها پسته را به صورت بوداده و بعضی تازه به همره پوست به فروش می‌رسانند.پسته دامغان معروف است و یکی از منابع پسته در ایران می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *