با سلام پسته یکی از خشکبار های مورد پسند ایرانیان از دیرباز تا کنون می باشد . خاستگاه این محصول در کشور ما شهر رفسنجان است که البته در شهر های دیگر نیز کشت می شود . پسته به همراه سایر خشکبار ها در سفره ایرانیان جلوه گر شادی و سرور در خانواده می باشد که مردم کشور عزیز ما این محصول را بر سر سفره عید نوروز و همچنین شب نشینی شب یلدا قرار می دهند . همچنین می توان در این فرصت به خاصیت درمانی این محصول نیز یاد نمود که در رشد کودکان بسیار مورد تاکید پزشکان می باشد و همچنین افراد کهن سال و یا دارای بیماری می توانند از پسته در طول روز استفاده کنند که خاصیت درمانی بسیار زیادی دارد.

قیمت انواع پسته و مشتقات آن در ایران همواره متغیر است و این تغییر به انواع پارامترهایی از قبیل نوع، اندازه، زیبایی و رنگ پسته و تازگی پسته بستگی دارد. در اینجا عواملی که در انتخاب و خرید پسته تاثیرگذار هستن را بررسی میکنیم. اگر قصد خرید پسته رادارید باید نکاتی را در هنگام خرید پسته مدنظر داشته باشید تا بهترین و باکیفیت‌ترین پسته را به همراه قیمت مناسب خریداری کنید.

پسته! میوه ای آسیایی و لذیذ… ایران، مقام نخست تولید پسته در خاورمیانه را از آن خود کرده است. این میوه حدود ۹۰ گونه دارد ولی به طور کلی به دو گروه گرد و دراز تقسیم می‌شود. این میوه فشار خون را کاهش و به سلامتی قلب کمک می‌کند. همچنین می‌تواند سبب حفظ وزن مناسب و گاهی اوقات کاهش وزن نیز شود. در ادامه می‌توان گفت کسانی هم که دچار بیماری های چشمی هستند، خوردن پسته برای آنها بسیار مفید است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *