خرید پسته از بورس کالا برای خرید پسته در بورس کالا باید موارد زیر را انجام دهید: به کارگزاری مراجعه کنید و کد معاملاتی بورس کالا را دریافت کنید فرم سفارش خرید را تکمیل و به کارگزار ارسال کنید. در این فرم اطلاعات شخصی و نوع محصول، مبلغ درخواستی، نام عرضه کننده و حداکثر قیمت پسته درخواستی را مشخص می کنید. در این صورت کارگزار می تواند تا مبلغی که برای او تعیین کرده اید خرید کند. البته می توانید کارگزار را باز بگذارید و قیمت را خالی بگذارید و در زمان معامله تلفنی با کارگزار ارتباط برقرار کنید. حداقل مبلغ مورد نیاز برای خرید را به حساب کارگزاری واریز کنید. طبق قانون باید حداقل ۱۰ درصد از مبلغ قرارداد را به عنوان ضمانت خرید به حساب کارگزاری واریز کنید.

پسته یکی از بهترین و مغذی ترین مواد غذایی است،که جزء خشکبار محسوب میشود،این محصول به وفور در مناطق جنوبی ایران کشت میشود. اساساً پسته سرشار از روی،آهن و پتاسیم میباشد. بیش از ۹۰ نوع پسته در دنیا وجود دارد که معروف ترین آن ها در ایران شامل:اکبری،کله قوچی و احمدآقایی میباشد. شایان به ذکر است در هنگام خرید پسته باید به قیمت پسته(به علت متغیر بودن آن)و تازگی این محصول توجه ویژه ای داشت.

مراحل خرید پسته از بازار بورس به شرح زیر هستند: مراجعه به کارگزاری: برای دریافت کد معاملاتی بورس کالا به کارگزاری مراجعه کنید. تکمیل فرم سفارش خرید و ارائه به کارگزار: در این فرم شما مواردی از جمله اطلاعات شخصی، نوع و میزان درخواستی کالا، نام عرضه‌کننده و حداکثر قیمت پسته را برای کارگزاری مشخص می‌کنید. کارگزاری حداکثر می‌تواند با قیمتی که برای آن مشخص کرده‌اید، برای خرید کالا اقدام کند؛ البته می‌توانید به جای مشخص کردن حداکثر قیمت، به کارگزار اجازه دهید تا آزادی عمل بیش‌تری داشته باشد و در عوض هنگام معامله به صورت تلفنی با شما در تماس باشد. واریز حداقل مبلغ مورد نیاز برای معامله به حساب کارگزاری: در این مرحله بر اساس قانون، شما باید حداقل ۱۰% از مبلغ معامله را به حساب کارگزاری (به عنوان تضمین خرید) واریز کنید. شرکت کارگزاری در حراجی: در این مرحله زمانی که محصول در تالار معاملات محصولات کشاورزی و پسته (در ساعت ۹:۳۰ صبح) عرضه می‌شود، کارگزاری در حراجی شرکت می‌کند. کارگزاری می‌تواند در ابتدا شرکت در حراجی را با قیمتی کم‌تر از قیمت پیشنهادی خریدار (قیمت پایه) شروع کند و برای برنده شدن در آن قیمت را تا قیمت پیشنهادی شما بالا ببرد. تسویه حساب نهایی: پس از اتمام معامله، خریدار باید باقی مانده مبلغ سفارش را حداکثر تا ۳ روز کاری به حساب کارگزاری واریز کند. اگر این مدت زمان از ۳ روز کاری فراتر برود، خریدار موظف است که به ازای هر روز ۲۵%  از ارزش معامله را به عنوان جریمه دیرکرد به حساب فروشنده واریز کند. فرایند پرداخت جریمه دیرکرد تا ۱۰ روز قابل انجام است و پس از آن، معامله ملغی می‌گردد. بدون شک ورود به بازار خرید و فروش پسته در بورس، امنیت و سرعت را برای معاملات این محصول ارزشمند به ارمغان می‌آورد. امید است که با رونق این بازار دست دلالان و سودجویان بیش از پیش کوتاه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *